Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

Kolor okien :)

Blog:  gitlus
Data dodania: 2020-12-18
wyślij wiadomość

Zacznę od tego, że Mój Mąż mówi, że tylko chodzę i marudzę :) może faktycznie coś w tym jest 🙃 ale jak tu nie marudzić jak na każdym etapie jest jakiś finansowy najczęściej problem :) zacznę od dachówki. Chciałam żeby była płaska, ale Mój Mąż mówi, że jest droższa, a do tego jeszcze może być nierówna (chcieliśmy ceramiczną) więc zdecydowaliśmy się na zwykłą. Obecnie jesteśmy na etapie wyboru okien. Ja chciałam antracytowe lub antracyt na zewnątrz i białe w środku. Mój Mąż nie chce białych w środku i dwukolorowych też bo mu się nie podobają. Mam koleżankę, która zajmuje się aranżacją wnętrz i też odradza białe w środku z uwagi, że trzeba o nie bardziej dbać. Przeżyłam, że nie będą antracytowe ani białe 😁 dzisiaj przyszedł Pan na pomiar okien i nagadal Mojemu Mężowi, żeby się zastanowić nad niestandardowym kolorem okien bo później wszystko będzie drogie (W sensie drzwi zewnętrzne i garażowe) zaraz się okaże, że wszystko będzie inne niż chciałam 🤔 z drugiej strony zastanawiam się czy warto płacić 15% więcej za kolor okien, a później za pozostałe rzeczy? Teraz to już sama nie wiem czy jestem maruda czy  poprostu mam na co marudzić 😁 z drugiej strony pewnie każdy ma takie dylematy 😀

Ps. Hs małego nie będzie. 

24Komentarze
morgan2  
Data dodania: 2020-12-18 12:12:42
Kolor antracyt, mam wrażenie, stal się już od jakiegoś czasu kolorem standardowym. My mamy okna ciemny orzech i np robiąc moskitiery do okien za ten kolor ram była dopłata 20%, a antracyt był kolorem standard 🤔
odpowiedz
gitlus  
Data dodania: 2020-12-18 12:28:39
Antracytowy gładki jest w podstawowej cenie, ale już jakiś ładniejszy że strukturą jest droższy 😀
odpowiedz
Odpowiedź do morgan2
Data dodania: 2020-12-18 12:24:20
Co będzie zamiast HS? My mamy wnękę 200cm i przez komentarz pod poprzednim postem o Smart Slide zaczęliśmy się interesować nim i teraz mamy dylemat, bo wydaje się bardziej atrakcyjne od HST. Też chciałam zmieniać kolor okien z antracytu na dąb bagienny lub sosnę górską, żeby trochę rozjaśnić dom, ale z roletami zewnętrznymi w kolorze antracyt. Zmieniłam jednak zdanie gdy zobaczyłam na zdjęciu, że antracytowe prowadnice całkiem popsują efekt koloru na oknach, a jasnych rolet nie chcemy. Także u nas zostaje antracyt na oknach, a teraz zastanawiam się, czy białe wewnątrz, czy antracytowe (kolor głównie w salonie/kuchni i rozważam go jedynie ze względu na okno tarasowe, które może źle wyglądać dwukolorowe, a z drugiej strony obawiam się, że antracyt wewnątrz może się z biegiem czasu znudzić).
odpowiedz
gitlus  
Data dodania: 2020-12-18 12:32:42
Będzie tam zwykle okno, zdecydowaliśmy się zamówić okna w awiluxie na profilach schuco, a tam Pan nie ma systemu smart slide. Poza tym akurat ten Pan mam go odradzal, ale tu już trzeba sobie poczytać bo ja się tym nie interesowałam:)
odpowiedz
Odpowiedź do begonia2
agutek  
Data dodania: 2020-12-18 17:50:05
Też zamówiliśmy te okna, antracyt gładki obustronny. Czekamy na nie jak na zbawienie , miały być na początku listopada, a finalnie będą ok.15 stycznia. Wzięliśmy ukryte zawiasy, hst, ruchome słupki w oknach balkonowych, szczelny montaż na podwalinie purenit. Najlepsze jest to, że okna już są od 5 grudnia zrobione w fabryce awilux w Lesznie tylko najbliższy termin transportu 11 styczeń. Można się załamać. Dwa razy przesuwałam elektryka i tynkarza.
odpowiedz
Odpowiedź do gitlus
morganiec
Data dodania: 2020-12-18 20:56:37
Do niestandardowego koloru ram można zrobić w identycznym kolorze prowadnice. (Zapytajcie w DAKO) My mamy prowadnice sosna gorska i po zwinięciu rolet wogole nie widać na elewacji ze mamy rolety. (Podtynkowe, zaślepka od puszki w kolorze tynku u nas biały) A same rolety mogą być w innym kolorze niż rama np szare- nawet lepiej moim zdaniem to wygląda niż udające drewno.
odpowiedz
Odpowiedź do begonia2
Data dodania: 2020-12-18 13:22:38
My wybralismy okna zloty dab bo chcielismy cieply kolor okien, ciezko jest do nich dobrac cokolwiek ale mezowi sie spodobal a mnie w sumie tez to pasowalo. Bialych okien nie chcielismy bo mamy w bloku i z czasem staja sie brzydkie po prostu. Antracyt jest fajnym kolorem, ciemny orzech i winchester tez, wszystko zalezy jaki styl w domu wybiracie 🙂🙂🙂
odpowiedz
Data dodania: 2020-12-18 14:05:30
Według mnie wewnętrznie białe okna są na tyle neutralne, że wszystko bez problemu do nich pasuje i wbrew ogólnej opinii wcale nie są takie ciężkie do utrzymania. Gorzej może być z dopasowaniem wystroju wnętrz pod "drewniane" odcienie. Dodatkowo jak dla mnie plusem jest biały kolor ram okiennych, ponieważ dodatkowo rozjaśnia wnętrze. No ale ile ludzi na świecie, tyle gustów. Sama mam zamontowane w swoim nowo budowanym domku okna wewnątrz białe, a od zewnątrz złoty dąb i za nic nie zamieniła bym ich na żadne inne.
odpowiedz
Data dodania: 2020-12-18 14:17:36
A dlaczego o białe okna trzeba bardziej dbać?
odpowiedz
gitlus  
Data dodania: 2020-12-18 14:25:57
Na pewno bardziej widać na nich brud i pewnie zarysowania. Pan od okien odradzal nam właśnie że wzgelu na zarysowania.
odpowiedz
blania
Data dodania: 2020-12-18 16:32:28
A niby od czego te zarysowania, przecież nikt nożami po oknach nie rzuca. Współczesne PCV jest twarde i gładkie, wystarczy przetrzeć wilgotną ściereczką i wygląda jak nowe.
odpowiedz
Odpowiedź do gitlus
Data dodania: 2020-12-18 16:52:52
Zgadzam się w stu procentach, w domu teściów też mamy wewnętrznie białe okna i żadnych zarysowań nie ma, a dom był postawiony już około 10 lat temu
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2020-12-18 14:25:55
Dużo jest kolorów standardowych w każdej firmie. A za białe ramy od wewnątrz również trzeba dopłacać :) Jestem z tym na bieżąco :P
odpowiedz
gitlus  
Data dodania: 2020-12-18 14:27:07
U nas Pan powiedział o spłacie za podwójny kolor :)
odpowiedz
Odpowiedź do pawelliewaa
gitlus  
Data dodania: 2020-12-18 14:29:16
Patrzyłam na kolor naturalny dąb i Pan powiedział o doplacie w okolicy 15%
odpowiedz
Odpowiedź do pawelliewaa
Data dodania: 2020-12-18 14:59:54
No tak tak ... ale jeśli się Wam podoba jakiś kolor niestandardowy to warto dopłacić moim zdaniem :)
odpowiedz
Odpowiedź do gitlus
agutek  
Data dodania: 2020-12-18 17:59:33
Ale my do antracytu gładkiego obustronnie też dopłacaliśmy 15 %. Awilux schüco living MD . Białe okna mi się nie podobają, mam teraz w blokach biale i drugi raz nie chcę. Odcienie drewna ocieplają tylko trzeba się trzymać jednego odcienia w aranżacji,a to może być trudne. Ja np.chcę jasne panele, a tu wypadałoby do koloru okien dopasować. Sąsiad ma okna dąb oak i jak dla mnie są mdłe. Takie dylematy z tymi kolorami okien.
odpowiedz
Odpowiedź do gitlus
Data dodania: 2020-12-19 07:25:53
Tam, gdzie my zamawialiśmy okna antracyt był w standardzie, jak i większości firm, które robiły nam wycenę. 2 lata temu antracyt to było ok 70% zamówień, więc może jeszcze poszukajcie gdzieś, a nie dopłacajcie za coś co "pół Polski“ nowopowstajacych domów ma w cenie. Antracyt jest też w biurowcach, pewnie również dlatego że cenowo tani. Jeśli planujecie do środka panele a nie prawdziwe drewno, to faktycznie nie ma co iść w inne kolory" drewna", bo efekt może nie być zadowalający. Udanego wyboru!
odpowiedz
Odpowiedź do agutek
agutek  
Data dodania: 2020-12-19 09:46:49
Okna już zamówione i nawet dzisiaj miał być montaż, ale jak zwykle coś poszło nie tak. U nas wygrał antracyt dlatego, że pasuje nam do aranżacji. Lubię jasne odcienie drewna i biel. Do złotego dębu i winchester, które ma druga połowa Polski pasuje dobrać podłogi i cala resztę. One wpadają w odcień żółtego drewna i ja np.nie chce powielać tego co mam teraz. Parkiet dębowy mi się znudził, biała kuchnia w połysku jest super, lubię ją, ale chcę zmian, białe plytki w łazience to już w ogóle mówię nigdy więcej. A jeżeli chodzi o biurowce i antracytowe okna to niestety nie wypowiem się, pewnie jak ktos pracuje tam to ma dość antracytu. Ja pracuje w olbrzymim gmachu zwanym szpitalem i tam mamy tylko białe okna.
odpowiedz
Odpowiedź do mojanowabuda
Data dodania: 2020-12-18 15:07:07
W mojej opinii to są okna, a nie jakiś sprzęt kuchenny czy też np. kanapa na której codziennie się siada i warto żeby była wygodna, więc lepiej kupić lepszą. My wybraliśmy okna białe, bo tak jak podobały nam sie 10 lat temu, tak i podobają teraz. Natomiast trzeba sobie ustalić priorytety, bo ile ludzi tyle gustów i opinii :-)
odpowiedz
mansza1  
Data dodania: 2020-12-18 22:21:17
Płaska dachówka jest nijaka i bez wyrazu. Nie rozumiem tych zachwytów nad płaską dachówką. Wszystkie piękne domy, dworki, pałace i kamienice zawsze mają dachówkę tradycyjną. Dach na której jest dachówka z jakimkolwiek załamaniem "żyje" i jest inna o każdej porze dnia. Jedyną dachówką która jest płaska, ale przy okazji piękna to dachówka karpiówka;)
odpowiedz
marloni  
Data dodania: 2020-12-18 23:14:22
Gdy my wybieraliśmy kolor okien to było wiele opcji - nie było tam co prawda antracytu bo akurat nie jesteśmy jego fanami, ale kombinacji sporo. Zapieralam się że białych nie będzie;) kojarzyły mi się z blokami... I tak jak na zewnątrz było jasne że musi być birke rose( brzoza) to środek nie dawał mi spokoju. Do brzozy ciężko byłoby dopasować podłogę, kuchnie... Wiele rzeczy. Gdy w jednym domu zobaczyliśmy ładne duże białe okna to stwierdziliśmy że to to. Do tego doszły białe szerokie żaluzje. Dla nas najlepszy wybór:) koleżanka też wybierała i wybierała. W końcu padło na antracyt. A teraz i tak ich nie widać bo większość okien zakryła zasłonami. A taki był dylemat :D
odpowiedz
ela88
Data dodania: 2020-12-18 23:33:09
Mam białe okna ponad 15lat. Od wewnątrz wyglądają jak nówka a muszę się przyznać, że jestem leniwiec pospolity i myje tylko 4 razy w roku. Z zewnątrz trzeba się bardziej postarać bo muchy bardzo lubią białe ramy ale tak sobie myśle, że gdybym miała jakieś takie, na których nie widać brudu to bym je raz w roku myła. Płaska dachówka to nie moje klimaty, lubię fale im drobniejsze tym bardziej mi się podobają. Ostatnio zaczęłam zerkać z przychylnością na czerwone dachy jakiś taki powiew świeżości niosą inwestorzy, wyłamując się z antracytowego pokrycia(ja też poszłam z nurtem i mam świeżopołożoną antracytową dachówkę)
odpowiedz
Data dodania: 2020-12-19 08:04:40
wszystko zależy od stylu wnętrz jaki preferujecie i czy w ogóle na jakimś stylu Wam zależy, my od początku chcieliśmy nienowoczesny z drewnem naturalnym lub malowanym, więc antracyt odpadał, jakkolwiek widziałam klasyczne wnętrza z antracytowymi oknami i złotymi klamkami i tak było w środku wszystko dobrane, że miałam szczękopad :D my nie mieliśmy wyboru i musieliśmy wybierać w tym co było bez dopłat bo okien mamy tak niewiele, że nie kwalifikowaliśmy się do niestandardowych kolorów :D warto przemyśleć kolor okien pod kątem elewacji, jaki chcecie dach, ściany, drzwi, mój mąż na początku nie chciał złotego dębu a potem jak zobaczył okno w salonie to już tylko ten kolor mu pasował, trzymam kciuki za wybór, który Was zadowoli :) warto pooglądać w necie różne aranżacje wnętrz, łatwiej wtedy zdecydować
odpowiedz

Mały HS

Blog:  gitlus
Data dodania: 2020-12-10
wyślij wiadomość

Potrzebuje pomocy :) jesteśmy właśnie na etapie wyboru i kupna okien. Chciałabym okno HS, ale mamy otwór na 180 cm i część sprzedawców odradza nam zakup takiego okna. Mówią, że takie okno ma sens dopiero od 200 cm z uwagi na grubą ramę. Czy ktoś ma okno o takiej szerokości i chciałby się podzielić swoim zdaniem? 

20Komentarze
Data dodania: 2020-12-10 13:17:27
Cześć. mamy 180 i robimy balkonowe z ruchomym słupkiem. Znajomy ma 240 i przy wyborze odrzucił HS ze względu na to, że małe... HSy są genialne ale według mnie minimalna wielkość to ok 3m, żeby było warto... Jeśli zdecydujecie się na HS przy tej wielkości wrzuć koniecznie zdjęcia :) jestem ciekaw efektu
odpowiedz
gitlus  
Data dodania: 2020-12-10 13:40:43
Jeśli się zdecydujemy to wstawię, ale będzie to pewnie dopiero pod koniec marca 😉
odpowiedz
Odpowiedź do michal-sikorski
adamcio  
Data dodania: 2020-12-10 14:17:25
Ja mam HST o wymiarach 270 na 240 i jest idealne. Balkonowe mam o szerokości 160 cm z ruchomym słupkiem. Można zobaczyć na moim blogu.
odpowiedz
Odpowiedź do michal-sikorski
gitlus  
Data dodania: 2020-12-10 19:03:37
Podejrzewałam, bardzo fajnie:)
odpowiedz
Odpowiedź do adamcio
hosty  
Data dodania: 2020-12-10 20:33:27
My mamy HS przy 240 szerokości. Nie przeszkadzają nam grube ramy, wygląda ok. Chcąc na taką szerokość balkonowe, nie da się tego rozważnie podzielić. Chyba że niesymetrycznie albo na trzy szyby a to już by zburzyło ład w naszym przypadku. Także niewielkie HD też mają sens, tym bardziej jak nie będzie miejsca na zwykłe drzwi, wszystko trzeba dopasować do siebie. Jednak to dygresja do HS poniżej 3m. Jeśli chodzi o temat posta - rzeczywiście warto rozważyć poszerzenie, przy obecnych wymiarach światło przejścia może być małe i niewygodne.
odpowiedz
Odpowiedź do michal-sikorski
Data dodania: 2020-12-10 14:18:14
taką odpowiedź na odradzanie małego hs znalazłam w necie Przede wszystkim odradza się HS w tej szerokości bo: - estetyka, dla wielu ważna, dużo profilu przy małej szybie - rozstaw sanek powodujący częste spadanie lekkiego skrzydła z prowadnicy przy bardziej hmmm dynamicznym użytkowaniu, nawet jak odboje są na górze i na dole ościeżnicy - jeszcze mniejsze światło przejścia jak w przypadku PSK
odpowiedz
Data dodania: 2020-12-10 14:33:26
dodam, że mamy PSK z automatem szer 230, bardzo bałam się tych drzwi sądząc, że będą niewygodne przy użytkowanie ale automat sprawia, że wystarczy lekko je pchnąć i domykają się same
odpowiedz
Odpowiedź do maly-domek
gitlus  
Data dodania: 2020-12-10 17:14:33
Zależy mi na tym oknie z dwóch powodów: okno będzie przy stole więc wydaje mi się, że nie będzie przeszkadzać. Drugi powód to taki, że mam wrażenie, że będziemy tego okna używać najczęściej. Mamy działkę prawie 90m szeroka i 30 długa, za domem prawie nie ma miejsca, za to z boku jest go bardzo dużo. Dodam, że okno tarasowe ma 3m. Sama nie wiem czy upierać się przy tym oknie czy nie 🤔
odpowiedz
adamcio  
Data dodania: 2020-12-10 19:26:29
Ja kupiłem HST i jestem super zadowolony póki co. Fakt że kosztuje koło 10 tyś...
odpowiedz
Odpowiedź do gitlus
gitlus  
Data dodania: 2020-12-10 21:28:16
Tarasowe też będziemy mieli hs, ale zastanawiam się nad tym drugim. Nie wiem czy warto robić hs jak mamy otwór 180. Poszerzać raczej nie będziemy, bo to spora zmiana, a okna są takie same na górze i dole.
odpowiedz
Odpowiedź do adamcio
Data dodania: 2020-12-11 06:15:04
przyznam szczerze u nas okna z góry i z dołu wcale się nie zgadzają ale jest mi to obojętne, dom ma być funkcjonalny, zresztą te 20 cm więcej to wizualnie z oddali żadna różnica, jeśli dobrze spojrzałam na Wasz projekt to bez okna przesuwnego ciężko będzie wychodzić przy stole jadalnianym, może rzeczywiście PSK? lepsze to niż otwierane do środka a latem i tak pewnie non stop będzie otwarte
odpowiedz
Odpowiedź do gitlus
Data dodania: 2020-12-10 20:12:03
a nie możecie tego okna poszerzyć? nie jest to jakaś super skomplikowana robota, my wycinaliśmy ścianę po zrobieniu normalnego okna i przerabialiśmy je na balkonowe, ale zanim przyszedł nam ten pomysł do głowy to chcieliśmy poszerzać okno tarasowe, żeby w salonie było więcej światła i wykonawca powiedział, że to jest na takim etapie do zrobienia a mamy silikaty :) możecie zrobić sobie HSa chociaż 220 albo 240 i już :)
odpowiedz
Odpowiedź do gitlus
morganiec
Data dodania: 2020-12-10 21:33:31
Skoro macie drugie okno na taras a tu chcecie mieć głównie widok to może duży fix bez podziałów ?.Ja mam taki przy stole i mega polecam. Żadne słupki nie ograniczają widoku a w budżecie zostanie sporo na inne wydatki w porównaniu do HS.
odpowiedz
Odpowiedź do gitlus
gitlus  
Data dodania: 2020-12-10 21:39:43
Rozwiązanie fajne i cenowo na pewno też atrakcyjniejsze, ale wolałabym mieć tam wyjście :)
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2020-12-10 21:24:15
Zgadzam się z maly-domek. Jeśli tylko jest taka możliwość pomyślałabym o poszerzeniu. Będzie pięknie wyglądało i dawało więcej światła.
odpowiedz
gitlus  
Data dodania: 2020-12-10 21:35:18
Mąż się na to nie zgodzi 😁 poza tym ja też uważam, że chyba nie będzie to dobre rozwiązanie. Na 10 metrowej ścianie mamy dwa okna po 180 centymetrów o okno narożne 107 cm. Poza tym górą zgadza się z dołem. Najwyżej zrobimy zwykle balkonowe, chociaż nie ukrywam, że wolałabym hs :)
odpowiedz
Odpowiedź do dom-w-poziomkach
prosty1  
Data dodania: 2020-12-10 21:32:35
My mamy okna szerokości 180 i też chcieliśmy HSa i też wszędzie nam odradzali - w jednym salonie nawet ostrzegali, że wykluczają możliwość reklamacji takiego systemu przy tym rozmiarze. Ostatecznie zdecydowaliśmy się na system PSK (odstawno przesówne) działają ok ale teraz kupiłbym w systemie SmartSlide (cena niewiele wyższa niż PSK, a działa jak HST). Polecam się popytać o taki system bo naprawdę jest super.
odpowiedz
gitlus  
Data dodania: 2020-12-10 21:36:13
Super dzięki za podpowiedź.
odpowiedz
Odpowiedź do prosty1
Data dodania: 2020-12-11 10:15:51
HS 200
Witam, mam HS-a o szerokości 200 cm i wydaje mi się, ze jest to minimalny wymiar. Mniejsze byłoby wg mnie za wąskie. Natomiast w drugim ognie tarasowym o szerokości 220 cm mam okno dwuskrzydłowe w ruchomym słupkiem. Dla mnie rewelacja ;-) Pozdrawiam
odpowiedz
gitlus  
Data dodania: 2020-12-11 17:13:23
Byłam dzisiaj w awiluxie i oknoplascie i nie chcieli zrobić hs (minimalna szerokość to 200cm).
odpowiedz
Odpowiedź do samsmak1
gitlus
ranga - mojabudowa.pl stały bywalec
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 13133
Komentarzy: 90
Obserwują: 1
On-line: 9
Wpisów: 11 Galeria zdjęć: 70
Projekt E-218
BUDYNEK- dom wolno stojący , piętrowy bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
ETAP BUDOWY - Brak
ARCHIWUM WPISÓW
2022 lipiec
2022 czerwiec
2022 marzec
2022 styczeń
2021 czerwiec
2021 marzec
2021 luty
2020 grudzień
2020 maj

OBECNIE NA BLOGU
1 niezalogowany użytkownik